Τρίτη, 18 Απριλίου 2017

Έζησα τη δυσάρεστη εμπειρία δηλητηρίασης του σκύλου από φόλα



Αναφερόμαστε η διαβάζουμε συνήθως στα site σχετικά με την αύξηση του φαινομένου της φόλας, αλλά δεν το συνειδητοποιούμε πολλές φορές.
  Σε μία πεζοπορική διαδρομή στον Χολομόντα, κοντά στην περιοχή του Τσουκαλά (σχεδόν πάνω από τον Πολύγυρο), μαζί με τα σκυλιά μας απολαμβάναμε το μεγαλείο της φύσης.
Τα συναισθήματα, μπορούν ν’ αλλάξουν ξαφνικά. Ένα τυχαίο περιστατικό, μπορεί ν’ ανατρέψει μια όμορφη στιγμή. Σήμερα με την κόρη μου βιώσαμε μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία. 
Την στιγμή που δηλώναμε πόσο ξεχωριστή  ήταν η διαδρομή, βλέπουμε το ένα το σκυλί να κουτσαίνει ελαφρά και στη συνέχεια να δυσκολεύεται να περπατήσει, ενώ από το στόμα του άρχισαν να εμφανίζονται σάλια .Η αντίδραση μας ήταν άμεση.
Η Δέσποινα έτρεξε να φέρει το αυτοκίνητο, μένοντας εγώ  παρατηρητής των αντιδράσεων του ζώου, ανίκανος να του προσφέρω βοήθεια. Το σκυλί αισθανόμενο  την κόρη μου να φεύγει, κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να την ακολουθήσει τρεκλίζοντας δυστυχώς. Μετά από λίγα μέτρα πιο κάτω δεν το σήκωναν πλέον τα πόδια του κι έπεσε καταγής.
Εκείνη η εικόνα δεν θα φύγει ποτέ από τα μάτια μου, το ζώο παραδομένο κυριολεκτικά στην δολοφονική πράξη κάποιων ανεύθυνων κι εγώ ανήμπορος να κάνω κάτι.
Κάποια στιγμή το βλέπω να καταβάλει μια τελευταία προσπάθεια για να σταθεί στα πόδια του. Τα κατάφερε ενώ παράλληλα άρχισε να προσπαθεί για  να κάνει εμετό. Για καλή μας τύχη αυτό έγινε . Σε λίγο ακολούθησε και δεύτερη προσπάθεια επίσης πετυχημένη.Δεν θυμάμαι αν μέσα στη σύγχυση μου έκανα κάτι για να το βοηθήσω στην προσπάθεια του.
Το ζώο άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Μέσα σε λίγα λεπτά που φάνηκαν αιώνας, έφθασε το αυτοκίνητο. Μαθημένο αυτό να πηδά για να μπαίνει στο πίσω μέρος, πάνω στη προσπάθεια του χτυπούσε στα πλευρά του αυτοκινήτου. Το βάλαμε μέσα με προσοχή και τρέξαμε αλλόφρονες στον Πολύγυρο για κτηνίατρο. Ευτυχώς εξετάστηκε άμεσα ενώ  του έβαλε ορό με το απαραίτητο φάρμακο. Μετά από κάποιες ώρες το ζώο επανήλθε πλήρως.
Η περιγραφή είναι επηρεασμένη από τα πρόσφατα γεγονότα αρκετά ελλιπής, κάτω από συναισθηματική φόρτιση. Δεν εύχομαι σε κανένα να ζήσει ανάλογο περιστατικό .Ένιωσα να φεύγει η δική μου ζωή, να χάνομαι κυριολεκτικά. Τα δικά μου πόδια δεν με συγκρατούσαν, χρειάστηκε να καθίσω κάτω να χαϊδεύω μόνο το σκυλί. Ήταν ότι  μπορούσα να προσφέρω εκείνη τη στιγμή  στο σκυλί της κόρης μου που υπεραγαπούσε και στον ανήμπορο εαυτό μου. Το δεύτερο σκυλί μας από ένστικτο ακολούθησε την κόρη μου μέχρι το αυτοκίνητο. 
Τέλος καλό όλα καλά θα έλεγα. Δεν είναι όμως έτσι, χρειάζεται εκστρατεία καταπολέμησης αυτής της μάστιγας,από ανθρώπινο δολοφονικό χέρι. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, αναφέρονται σε χέρι κυνηγών που ορίζουν με αυτό τον τρόπο την περιοχή τους, από άλλες ομάδες κυνηγών. Να είστε βέβαιοι ότι σύντομα θα το ερευνήσω και θα το ελέγξω . Ελπίζω και εύχομαι να μη επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες. Άλλες πληροφορίες αναφέρονται σε φόλες που τοποθετούνται για τις αλεπούδες. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν σε δολοφονικό χέρι που πλήττει θανάσιμα το αδέσποτο η οικόσιτο ζώο.
Μια βόλτα στο δάσος που τόσο δελεαστικά προτρέπουμε να κάνουν οι συμπολίτες μας,δεν επιτρέπεται να είναι αφορμή μιας τέτοιας συγκινησιακής η μοιραίας κατάστασης.Πριν από λίγα χρόνια έζησα ανάλογη εμπειρία στην ίδια περιοχή, δυστυχώς  με την  απώλεια του ζώου. Είχε το όνομα Φαίδρα!


Τάσος Ορφανίδης    

1 σχόλιο: